Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kazdy tu swoje napisze, centra vartaitp. ja postawilem na varte silver bo poprzednia wytrzymala kupe lat i sie nie zawiodlem. mocny porzadny akumulator, krotkie dystanse i duzy pobor mocy mu nie straszne, wsadzilem najmocniejszy jaki sie dalo.

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      Ja kupiłem do Imprezy Vartę. Dla Warszawy ciekawe info, co mnie zaskoczyło miło mamy sklep który działa prawie zawsze, w cenie aku jest dowóz i montaż-> akusklep.pl

      Komentarz

      • Arti_r1
        RS
        • 2008
        • 2626

        dzięki za info podjadę jutro do sklepu i do znajomego i zobaczymy co powiedzą
        Fabryka Barw :]

        Czarna O1 rs-line tdi
        Srebrna O2 Scout

        DACAR.team

        Komentarz

        • mattyah4x4
          Rider
          • 2013
          • 664

          akmulatory tylko spiralne (OPTIMA, spiralny Exide)... odporne na głębokie rozładowania (nawet kilkadziesiąt razy do zera - normalny aku zasiarcza się po jednym), przyjmujące duży (nawet bardzo duży) prąd ładowania - i ładujące się bardzo szybko ! do tego bardzo wysoki prąd rozruchowy (rzędu 900A) przy dość niskiej pojemności (45-55 Ah)... niewielkie rozmiary

          drobiazgi typu absolutna hermetyczność, możliwość pracy w dowolnej konfiguracji (na boku, do góry nogami) i odporność na przestrzelenie :lol:

          jest jedna wada: CENA :roll:
          Diesel Service Śmietana
          43-210 Kobiór
          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

          uwaga
          nie robimy pompowtryskiwaczy

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2728
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez Arti_r1
            panowie, jaki polecacie akumulator zakupić do mojej O1?
            Arti_r1, bierz taki który ma odkręcane korki, żeby można było ewentualnie dolać brakującej wody, żedne tam bezobsługowe 8)

            Komentarz

            • Arti_r1
              RS
              • 2008
              • 2626

              Zamieszczone przez leonn
              bierz taki który ma odkręcane korki
              a po co to? myślisz że ja bym się z tym bawił? :P
              Fabryka Barw :]

              Czarna O1 rs-line tdi
              Srebrna O2 Scout

              DACAR.team

              Komentarz

              • leonn
                RS
                • 2011
                • 2728
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez Arti_r1
                Zamieszczone przez leonn
                bierz taki który ma odkręcane korki
                a po co to? myślisz że ja bym się z tym bawił? :P
                Jak tam uważasz, tak jak każdy płyn eksploatacyjny wodę do akumulatora też trzeba czasem dolewać :wink: chyba, że mówimy o tym aku, o którym mówi kolega mattyah4x4

                Komentarz

                • Arti_r1
                  RS
                  • 2008
                  • 2626

                  te czasem nie bywa aż tak często jak wymiana oleju itp. A nawet jakby to zakupie nowy aku. Dostałem dobrą ofertę na boscha, i chyba jutro zakupie
                  Fabryka Barw :]

                  Czarna O1 rs-line tdi
                  Srebrna O2 Scout

                  DACAR.team

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    akumulator....

                    najoierw sprawna instalacja w aucie potem akumulator.
                    moim zdaniem dowolny najlepiej obslugowy ale minimalnie w tech ca.
                    kluczem do sukcesu i dlugowiecznosci aku jest nieprzeladowywanie i niedoprowadzanie do nadmiernego rozladowania.
                    warto nabyc bdb ladowarke klasy ctek, optimate i podladowywac czesto przy okazji. natomiast . raz w roku tryb recond i mamy aku przez 8 lub nawt 10 lat.
                    kiedys kupilem prosty firmy profi batt z korkami na wierzchu stal rok w niuzywanym aucie nieppodladowywany i odpalil zima bez swiec żarowych. ... kosztowal 200 brutto i mial ok 80 Ah. to byl wyjatek w traktowaniu aku...

                    zatem zadna wymyslna technologia nie jest potrzebna chyba ze mowimy o autach z rekuperacja energii t juz inna bajka. tam sa inne akku.

                    Komentarz

                    • kigun
                      Classic
                      • 2010
                      • 28

                      skoda Octavia II 2010r.

                      witam
                      mam pewną wątpliwość. Poprzednia moja octa II z 2007r. 1,9 tdi miała akumulator bodajże 74Ah natomiast w obecnej (również 1,9 tdi) z 2010r. jest akumulator 61Ah 540A. Chcąc wymienić powinienem kupić taki sam czy zainwestować w większy? po za tym przy zakupie większego miałbym problem z jego umieszczeniem w samochodzie ponieważ parciana obudowa na akumulator jest ściśle spasowana pod wymiary aku 61 Ah. z tego co się orientuję, to takie akumulatory montowane są w 1,6 tdi które zaczęli montować właśnie w 2010r.

                      Komentarz

                      • mattyah4x4
                        Rider
                        • 2013
                        • 664

                        przerabiaj i pakuj największy, jaki wejdzie !

                        eeee... znaczy jak wejdzie 120 Ah to nie pakuj
                        Diesel Service Śmietana
                        43-210 Kobiór
                        ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                        uwaga
                        nie robimy pompowtryskiwaczy

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Re: skoda Octavia II 2010r.

                          Zamieszczone przez kigun
                          witam
                          mam pewną wątpliwość. Poprzednia moja octa II z 2007r. 1,9 tdi miała akumulator bodajże 74Ah natomiast w obecnej (również 1,9 tdi) z 2010r. jest akumulator 61Ah 540A. Chcąc wymienić powinienem kupić taki sam czy zainwestować w większy? po za tym przy zakupie większego miałbym problem z jego umieszczeniem w samochodzie ponieważ parciana obudowa na akumulator jest ściśle spasowana pod wymiary aku 61 Ah. z tego co się orientuję, to takie akumulatory montowane są w 1,6 tdi które zaczęli montować właśnie w 2010r.

                          globalne cięcia kosztów i masy pojazdu. dlatego coraz mniejsze i lżejsze aku producenci proponują.

                          ps. kwasowy tradycyjny akumulator z nizszym prądem rozruchowym jest generalnie trwalszy od tego z większym przy tej samej pojemności.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            Ja do TDI z tych seryjnych 61, 63,65Ah zamieniam zawsze na 77Ah bo to najwiekszy ktory miesci sie do tej plastikowej obudowy 8)
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • crowl
                              Drive
                              • 2013
                              • 93
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                              Ja mi padł 2 miesiące temu varta 61Ah to kupiłem takie coś:



                              Naprawdę jak narazie daje radę. W drugim aucie miałem MOLL KAMINA taki jak poniżej:



                              To wytrzymał niespełna 10lat.


                              Do skody rozmiarem tyle się dokładnie mieści
                              "A miało być tak pięknie..."

                              4x4 @147KM\330Nm by Rogal

                              Komentarz

                              • aronus
                                Rider
                                • 2008
                                • 643
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Mam taką zagwozdkę z akumulatorem do 1.6 MPI, a mianowicie teraz mam fabryczny aku 45Ah, ale że już się kończy to zamierzam wstawić coś większego. Tak jak patrzyłem to Centra do mojego silnika proponuje akumulatory 55, 62 i 64 Ah. Samochodem nie jeżdżę codziennie ale trzy razy w tygodniu robię 50km, także auto dwa, trzy dni stoi nie jeżdżone, dlatego zastanawiam się, o jakiej pojemności aku brać przy takim użytkowaniu auta?

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez aronus
                                  Mam taką zagwozdkę z akumulatorem do 1.6 MPI, a mianowicie teraz mam fabryczny aku 45Ah, ale że już się kończy to zamierzam wstawić coś większego. Tak jak patrzyłem to Centra do mojego silnika proponuje akumulatory 55, 62 i 64 Ah. Samochodem nie jeżdżę codziennie ale trzy razy w tygodniu robię 50km, także auto dwa, trzy dni stoi nie jeżdżone, dlatego zastanawiam się, o jakiej pojemności aku brać przy takim użytkowaniu auta?
                                  domyslam sie ze parkujesz pod chmura... w przeciwnym razie polecam tandem standardowy aku plus bdb ladowarke i mimo wszystko raz w tyg dopakowanie ladunku.

                                  45 miesci sie bez problemu.
                                  reszta to juz rezygnacja plastikowej oslony ale jesl to nie przeszkadza Tobie kupuj ten o najw pojemnosci z korkami. kolega wyzejmpodal linki do bdb akk

                                  Komentarz

                                  • eaglemirek
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 14116
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Zamieszczone przez pedros
                                    jesl to nie przeszkadza Tobie kupuj ten o najw pojemnosci
                                    A nie lepiej mniejszy ale naładowany na max niż o dużej pojemności ale wiecznie nie doładowany :?: Utrzymywanie kiepskiego aku i bawienie się w doładowywanie przez ładowarkę lub wyjmowanie z auta to jakaś porażka jak dla mnie. 50 km to wystarczający odcinek by naładować aku a 3 dni postoju nie powinno stanowić problemu jeśli aku dobre. No chyba że w zimie przywali -30 to warto odpalić auto aby doładować :!: Ale to już ekstrema :!:



                                    CB Harry II ASC + Triflex

                                    Pozdrawiam Mirek!!

                                    Komentarz

                                    • kornat
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 578

                                      Zamieszczone przez eaglemirek
                                      A nie lepiej mniejszy ale naładowany na max niż o dużej pojemności ale wiecznie nie doładowany :?:
                                      A niby czemu? Straty jakie powstały podczas rozruchu są takie same dla każdego akumulatora, więc i doładowanie tych strat będzie ponownie jednakowe. Z czasem akumulator straci swą pojemność to będzie miał tyle co fabryczny i dalej będzie działał, a słaby będzie jeszcze słabszy i trafi do recyklingu. Oczywiście nie mam na myśli akumulatorów o 15Ah więc niż seria ale tak o 5Ah będzie lepszym rozwiązaniem moim zdaniem.

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez eaglemirek
                                        Zamieszczone przez pedros
                                        jesl to nie przeszkadza Tobie kupuj ten o najw pojemnosci
                                        A nie lepiej mniejszy ale naładowany na max niż o dużej pojemności ale wiecznie nie doładowany :?: Utrzymywanie kiepskiego aku i bawienie się w doładowywanie przez ładowarkę lub wyjmowanie z auta to jakaś porażka jak dla mnie. 50 km to wystarczający odcinek by naładować aku a 3 dni postoju nie powinno stanowić problemu jeśli aku dobre. No chyba że w zimie przywali -30 to warto odpalić auto aby doładować :!: Ale to już ekstrema :!:
                                        dlaczego niedoladowany... 1,6 mpi 120 ah naladuje i bedzie utrzymywal w dobrym stanie.
                                        jestem przeciwnikiem wyjmowania klamota nawet przy wielkim minusie dlatego polecam dobra ladowarke i podlafwywanie jak najczesciej stabilnymi paramertami kombinacji prad napecie.

                                        ladowanie alternatorem ma wady szczegolniej jak mamy mocnorozladowany aku. proces przebiega zbyt szybko a i napiecie czesto nie dosiega prawidlowych poziomow pomimo ze rezystancja wew reguluje apetyt na prad. ciagle niedoladowanie aku i utrzymywanie w stanie niedoladowania powoduje destrukcje nominalnej pojemnosci i pradu rozruchu... ale to hie ma zwiazku z pojemnoscia:-)

                                        Komentarz

                                        • piotrek_os
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 8162
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          W ex 01 akumulator był od nowości tj. XII 2005 roku - kupując auto zostalem poinormowany, ze serwis juz zalecał zmiane akumulatora - dwa lata jeżdziłem i akumulator trzymał. Sprzedajac ostatnio 01 również poinformowalem, ze dwa lata temu w/g ASO akumulator nadawał się do wymiany 45 Ah dało rade przez tyle lat... :diabelski_usmiech
                                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            A to te plastikowe oslony sa na dwie wielkosci akumulatorow ??
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2728
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez piotrek_os
                                              W ex 01 akumulator był od nowości tj. XII 2005 roku
                                              A jaka to była marka, Warta?

                                              Komentarz

                                              • aronus
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 643
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Coś nie wydaje mi się. Mam aku 45Ah i sporo wolnego miejsca w obudowie.
                                                Obecnie przychylam się do kupna podstawowej centry 55Ah. Pojemność o 10Ah większa od podstawowego to już zawsze coś. Centra plus i futura mają prądy rozruchowe większe, ale w benzyniaku to mi niepotrzebne. Teoretyczna zaletą centry plus i futury jako akumulatorów wapniowych jest to że to akumulatory bezobsługowe, ale sprawdzenie poziomu elektrolitu i ewentualne dolanie trochę wody destylowanej w akumulatorze kwasowym powiedzmy raz na rok to żadna fatyga. No i kwestia finansowa, nich mi ta standardowa centra wystarczy na 3 lata i będzie dobrze, wydatek na taki aku to około 200 zł, także raz na trzy lata to nie tragedia. A zawsze mam stosunkowo świeży akumulator.
                                                Poprawcie mnie jeżeli jest gdzieś błąd w moim rozumowaniu :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                • eaglemirek
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 14116
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Poprawcie mnie jeżeli jest gdzieś błąd w moim rozumowaniu :szeroki_usmiech
                                                  A co tu poprawiać jak dobrze prawisz. Akumulator ma być sprawny :!: . Wkładanie 120 na zapas to przerost formy nad treścią. Podpinanie się kablami w celu doładowania to jakaś porażka. Pamiętam w 2006 jak były te duże mrozy po - 20 st i więcej przez kilka tygodni miałem syt. że przez ponad miesiąc czasu (jeszcze skoda felicja) pokonywałem trasy tylko dom-szpital-szpital-dom i po obiedzie to samo. Odległość pokonywana między odpaleniami silnika około 5km. Amortyzatory zamarzały a aku (54) dawał rady :!: . No ale jak ktoś lubi wozić zbędny balast to proponuję jeszcze pociągnąć przewody do bagażnika i tam zainstalować drugą 120 tak na wszelki wypadek :P . Nie zaszkodzi jeszcze zakupić 100 m kabla by z 8 piętra móc się co noc podłączyć z ładowaniem



                                                  CB Harry II ASC + Triflex

                                                  Pozdrawiam Mirek!!

                                                  Komentarz

                                                  • kornat
                                                    Rider
                                                    • 2007
                                                    • 578

                                                    Pewnie piszesz o benzin a to jest lekka różnica w porównaniu do klekota. Jeżeli dla Ciebie 3kg więcej to taki balast to wywal koło zapasowe wraz z lewarkiem i innymi klamotami oszczędzisz więcej kg do tego jak będziesz jeździł na rezerwie to odchudzisz auto, że ochochocho

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...